Ebook PERCUMA!!! sorry BOSS, saya terpaksa berhenti kerja

Ebook PERCUMA!!! sorry BOSS, saya terpaksa berhenti kerja
Ebook PERCUMA!!! sorry BOSS, saya terpaksa berhenti kerja

Tuesday 21 January 2014

masalah Hb rendah

assalamualaikum...

dah beberapa hari seha tak update blog ni kan.hihi

harini seha pergi check up kandungan seha ...macam biasa setiap 2 minggu kena pergi check dekat klinik kesihatan berhampiran kampung yang seha tinggal ni. alhamdulillah, sekarangan kandungan dah menjangkau 31 minggu..

Sepanjang seha hamil ni, masalah utama yang Hb rendah.. apa itu Hb?? elok seha terangkan dulu ye.. Hb tu hemoglobin atau kepekatan darah merah dalam badan manusia. paras normal Hb mestilah 11gm% dan lebih..tetapi jangan terlampau lebih pula. Ini lah masalah utama seha, sejak awl dulu Hb mesti rendah dari 11 gm%. bila dah rendah , mulalah kene bebel dengan nurse..hihi..

sebenarnya penting sangat ke Hb ni untuk ibu yang hamil?? memang sangat penting, oleh sebab selalu kena bebel , seha dah ingat dan hafal kesan sampingan kalau Hb kita rendah... antaranya:

RISIKO HB RENDAH:

Kesan kepada ibu

· Ibu boleh pitam atau mudah pitam/pengsan
· Mengalami keguguran
· Mengalami kegagalan jantung
· Pendarahan semasa mengandung dan bersalin
· Risiko alami penyakit berjangkit


Kesan kepada bayi dalam kandungan
· Intrauterine growth restriction (IUGR) atau Pertumbuhan janin terbantut
· Lahir sebagai premi atau tidak cukup bulan
· Berat bayi yang lahir kurang 2.5kg
· Anak lemas semasa lahir atau Asphyxia
· Mati ketika dilahirkan atau stillbirth

BAHAYAKAN !!!!!   
JANGAN AMBIK MUDAH PERKARA MACAM NI...

eleh, seha ni pandai cakap je, tapi diri sendiri tu.. ok ..ok.. seha mula-mula tu memang banyak ikhtiar.. ubat klinik bagi memang x pernah lupa untuk makan..dah makan sayur banyak, buah jambu dan macam-macam, tapi tetap sama je. 

akhirnya seha try tanya EN.gOOGLE apa suplemen yang ok untuk Hb rendah ni.. banyak yang keluar pasal suplemen SHAKLEE .. seha xleh terus percaya macam tu kan.. so, baca testimoni dulu.. so, seha pon ambik la ESP dan VITALEA..


Sebenarnya ESP ni dah beli lama tapi malas betul nak minum dan hanya jadi perhiasan dalam almari. bila baca dan dapat kesedaran tentang risiko Hb rendah ni, seha pon kosistan minum ESP tiap-tiap pagi..kadang tambah petang dan malam sekali...ALHAMDULILLAH, 2 minggu lepas Hb seha dah tinggi dan tak kurang dari 11 gm% lagi..syukur sangat masa tu..seha pon kosistan kan minum ESP ni. Lagipon ESP ni bukan sahaja elok untuk Hb rendah je, malah banyak manfaat lain terutama untuk ibu hamil dan baby dalam kandungan..



orang kata tak cuba maka tak cinta kan..alhamdulillah, selpas try ESP secara kosistan ni, banyak jugak perubahan yang seha rasa.. seha rasa LEBIH BERTENAGA, TAK CEPAT LAPAR.. 

sepanjang seha hamil ni dari mula-mula sampai la sebelum try ESP secara kosistan ni, seha ni ada masalah angin..menyucuk kat ulu hati dan tulang belakang. memang salah seha sebab seha ni jenis kurang makan sebalum kahwin dulu.. masa hamil dah terbiasa kurang makan tapi tak sedar anak dalam perut perlukan zat-zat kan..boleh katakan hari-hari kena..tahan je la sakit tu..tp perubahan mula terasa bila amalkan ESP ni..sakit tu dah berkurangan.. alhamdulillah, syukur padaMU Ya Allah.. Engkau pertemukan seha dengan penyelesaian sakit angin seha selama ni...

jap..jap...gmbar mula-mula dalam post ni seha letak gambar ESP dan VITALEA kan..tp seha duk crita pasal ESP je..vITALEA  ni seha baru je start amalkan..vitelea ni pon bagus untuk Hb Rendah. sebenarnya terpulang pada kita nak ambik ESP atau VITALEA tapi seha ambik 2 suplemen ni sebagai iktiar tambahan..DEMI BABY tercinta.. ummi kena korbankan sikit, janji baby sihat dalam kandungan ni disamping ummi boleh aktif beraktiviti...apa pulak kelebihan vitalea ni ye??? 

VITALEA

wanita hamil yang ada masalah HB rendah memang digalakkan memakan Vita-lea sebab Vita-lea mengandungi zat besi yang diperlukan oleh badan untuk pembentukan sel-sel darah merah. Wanita berpantang memerlukan vita-lea kerana kita kehilangan banyak darah semasa proses kelahiran si kecil :)

Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.Mengandungi lebih nutrien, tenaga dan perlindungan. Penggunaan Vitalea secara konsisten boleh meningkatkan kesihatan secara menyeluruh, menyokong jangka hayat hati, usus dan matameningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi, memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas.
Antara mineral dan vitamin yang terdapat di dalam vita-lea adalah kalsium, vitamin D, vitamin E, beta karotena dan pelbagai lagi. Makan satu pil dapat bermacam-macam khasiat. Best kan??

Perubahan seha bila seha amalkan VITALEA ni pulak, rasa semakin bertenaga, xde masalah sembelit lagi..syukur sangat..dah jatuh cinta dengan 2 suplemen ni..

ok, sampai sini sahaja. sesiapa yang ada masalah Hb rendah atau angin, tak salah kita iktiar dengan suplemen shaklee ni kan.. korban duit sikit je untuk baby dalam kandungan kita.. jika ada apa pertanyaan boleh hubungi seha..ok..


                       Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin mendapat Shaklee dengan harga yang murah dan berpatutan?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Seha untuk:-

BEST Price Offer
FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!


Noorfasheha Abidin
Shaklee ID : 1096265
Call / SMS/Whatapps 019 - 936 8826

No comments:

Post a Comment