Ebook PERCUMA!!! sorry BOSS, saya terpaksa berhenti kerja

Ebook PERCUMA!!! sorry BOSS, saya terpaksa berhenti kerja
Ebook PERCUMA!!! sorry BOSS, saya terpaksa berhenti kerja

Wednesday 22 January 2014

Set Gastrik Shaklee

SAKIT NYE PERUT...GASTRIK KOT..

Assalamualaikum semua...


apa khabar? arini seha nak share tentang masalah gastrik yang sering di alami oleh rakyat malaysia.. Masalah ni juga banyak timbul di bulan puasa..betol tak??


Selalunyakan, bila gastrik melanda semua kerja tak jadi. Asyik menahan sakit jer. kadang-kadang yang puasa pun boleh terbantut. Kesian kan? Yang sihat jangan pula nak ambil kesempatan kata gastrik sebab nak tuang puasa. Jangan risau. Zaman moden ini memang terdapat vitamin untuk atasi gastrik. Insyallah ia dapat membantu pengidap gastrik diluar sana.

Bagaimana gastrik terjadi?

Perut kita mengandungi kantung kosong yang berotot terletak di bahagian atas di kiri abdomen, betul-betul di bawah rusuk. Panjang perut orang dewasa lebih kurang 25 sentimeter (10 inci) dan boleh mengembang untuk menampung satu gelen makanan dan minuman.

Ketika perut kosong, tisu perut tersusun rapat dan berlipat sesama sendiri seperti kipas. Apabila ada makanan, lipatan ini terbuka dan mengembang. Dalam perut inilah makanan diproses dan disimpan sebelum ia dibuang melalui usus.


Testimoni vitamin shaklee atasi gastrik



Daripada mulut, makanan perlu melalui esofagus (saliran makanan yang panjang dan berotot) sebelum sampai ke perut. Dinding perut pula ada beberapa lapisan otot yang ‘menggodak’ makanan sehingga hancur.

Pada masa sama, kelenjar pada dinding perut merembeskan jus gastrik (termasuk enzim dan asid perut) bagi membantu mencernakan makanan. Satu asid, iaitu asid hidroklorik, bersifat kakis dan boleh melarutkan besi.

Bagaimanapun, kehadiran mukus atau cecair bikarbonat dapat menseimbangkan paras keasidan dalam perut dan melindungi tisu perut. Perunding Pembedahan Gastroenterologi, Dr Abd Hamid Mat Sain, berkata radang perut atau gastritis berlaku apabila keseimbangan ini terganggu.

Keradangan ini biasanya berpunca daripada tindakan bakteria Helicobacter pylori yang hidup dalam perut. Bagaimana bakteria ini berjangkit (biasanya pada kanak-kanak dan berlanjutan sepanjang hayat jika tidak dirawat) dan menyebabkan keradangan pada sesetengah orang belum diketahui dengan jelas.



Gejala Gastrik
  • Sakit pada bahagian atas abdomen. Ia boleh reda atau semakin sakit apabila makan.
  • Perut menjadi sensitif terhadap makanan berasid (masam), pedas dan minuman beralkohol. 
  • Mual. 
  • Muntah. 
  • Hilang selera dan terasa sebu. 
  • Perut bahagian atas terasa ‘penuh’ dan senak selepas makan sedikit. 
  • Hilang berat badan.
  • Pedih ulu hati.

Bahaya Gastrik

Jika keradangan ini dibiarkan tanpa rawatan, lama kelamaan ia boleh menyebabkan ulser. Jom kita baca pengalaman pesakit gastrik ini

Testimoni vitamin shaklee atasi gastrik

Cadangan Supplemen Shaklee untuk Merawat Gastrik : 


1) Energizing Soy Protein - ESP

ESP merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan. ESP juga dapat membantu memberikan anda tenaga dan rasa kenyang yang berpanjangan walaupun berpuasa .

2) Ostematrix

Ostematrix berfungsi untuk memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik. Pesakit gastrik biasanya disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut.

3)Peppermint Ginger Plus

Mengandungi herba asli pudina, halia, pokok adas dan cekur manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut. Pil-pil ini juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk dijadikan minuman teh herba . Sangat membantu untuk merawat atau mencegah rasa loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.


Apa kata mereka setelah mengamalkan Shaklee?

Testimoni vitamin shaklee atasi gastrik

Vitamin Untuk Atasi Gastrik di Bulan Puasa

Vitamin Untuk Atasi Gastrik di Bulan Puasa


Sesungguhnya jika ada cara lain yang boleh mengatasi gejala gastrik, anda wajib untuk mengamalkannya.  Insyallah vitamin Shaklee dapat atasi gastrik anda.  

JOM UCAPKAN SELAMAT TINGGAL PADA GASTRIK

BEST Price Offer
FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!


Noorfasheha Abidin
Shaklee ID : 1096265
Call / SMS/Whatapps 019 - 936 8826


No comments:

Post a Comment